söndag 5 januari 2014

Vägen tillbaka

För ungefär två månader sen fick jag diagnosen att mina binjurar mer eller mindre kollapsat. Imorgon blir förmodligen första gången sen det som jag får kliva in på ett gym igen med avsikt att faktiskt träna. Det blir inget mördarpass utan ett enklare pass med ganska låga vikter för att mest känna på hur kroppen väljer att svara. 

Jämfört med tiden för diagnosen så känner jag mig bättre men inte helt återställd så imorgon blir spännande på många sätt. Jag hoppas så klart att det kommer gå kanon och att det blir det första steget i rätt riktning mot att kunna börja träna ett par gånger i veckan som jag gjort tidigare, men en steg i taget. Lärdomen av detta är ganska självklar egentligen; för att kunna träna intensivt och fortsatt må bra är återhämtning och ordentligt med bra kost ett måste. Håll tummarna, imorgon tar jag förhoppningsvis första steget åt "rätt håll".

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller tummarna på att det gick åt det rätta hållet!