söndag 1 december 2013

Ett tomrum

Din blick möter min, ett leende. Mina fingrar snuddar vid dina och jag blir varm i hela kroppen. Min arm runt din midja och jag drar dig tätt intill. Din hand i min. Ett andetag landar på min hud och jag ryser till och ler. Du sover och är fridfullt vacker som ingen annan. Mina fingrar leker genom ditt hår medans minuter och timmar passerar obemärkt förbi. Mina läppar kysser din nacke, jag ler igen och somnar med dina hjärtslag som vaggvisa. 
  Jag vaknar ur drömmen med ett tomrum i mina armar. Frågan är enkel; finns du? 

3 kommentarer:

Sus sa...

Oj vad vackert!

Sara Persson sa...

Vackert skrivet. Och ja, hon finns. Krya på dig nu Oskar och se om vi ses i vinter. Jag är i Sälen hela vintern.
Kramar

Sara Persson sa...

Vad vackert skrivet. Och ja, hon finns. Ta nu och krya på dig. Se om vi ses i vinter igen. Jag kommer vara i Sälen hela vintern. Kramar