onsdag 11 september 2013

5:2, 6:1, 100, 16...


Ja ja, jag vet att jag är kryptisk med alla siffror son rubrik men det verkar ju funka, du läser ju inlägget eller hur? 

5:2-dieten som är så otroligt i ropet har även fångat mig, även om jag starkt hävdar att jag började innan "hypen"... Hur som tycker jag absolut den har sina fördelar. Men den heter trots allt "diet" vilket inte direkt är något jag behöver gå på. Så till min stora glädje dök så plötsligt upphovsmannen till 5:2 upp i rutan här om dagen och berätta att han nu mera kör på 6:1 då han tappat de extra kilon han hade för avsikt att tappa. Varför fortsätta med någon fasta överhuvudtaget kanske mån undrar? Jo, för att fortsatt få den cancerförebyggande effekten av att tvinga cellerna att reparera sig själv i motsats till att kroppen konstant skapar nya, vilket är det som sägs hända om man då inte fastar nån gång. Det bör sägas att då 5:2-dieten är ett så pass nytt påfund finns inga bra studier på vad för eventuella bieffekter som kan uppstå på sikt. LCHF har ju nu t.ex visat sig vara farlig på en hel del sätt i längden. 

För att hitta tillbaka till träningen, som efter min "sega" perioden varit svårare än jag anat, har jag dessutom dragit igång en 100-utmaning för mig själv. Inget konstigare än att jag MÅSTE göra minst 100 armhävningar om dagen fram till vinterns premiär den 1/11. Visst är inte 100 armhävningar så värst mycket men nog för att det ska kännas och inte mer än att man inte har någon ursäkt att inte göra dem. Prova ett par dagar får du se...

Sist men inte minst måste jag ännu en gång slå ett slag för Crossfit! Har precis kört ett pass på ynka 16 minuter men är helt slut... 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att höra att det går bra för dig, men nyfikna mig måste veta hur det går med kärleken? Hittar du dig en kvinna?