lördag 27 juli 2013

Trappa upp, trappa ner


Då var jag färdig med den så kallade upptrappningen efter mitt lilla experiment vilket jag firade med att laga hemmagjord pizza från grunden och pumpkinpie till dessert! Så gott som ALLT ekologiskt och det mesta även kravmärkt! Viktmässigt är jag fortsatt ett par kilo för lätt men det löser sig nog med tiden. Dock känner jag en stor avsaknad till det "spritt" jag brukar ha i benen framförallt men även i resten av kroppen. Försöker därför nu bygga upp träningen ett steg i taget. Idag blev det 1,5km lätt jogg till ICA... Imorgon är målet 2-3km om kroppen vill. 

Nu återgår jag också till den så kallade "5-2"; äta som vanligt 5 dagar och fasta på 500kcal 2 valfria dagar i veckan. Hoppas det kan få kroppen i balans igen för just nu finns det inget stopp när det kommer till ätandet... För många portioner allt för ofta vilket resulterar i uppsvullen känsla i magen och kroppen. Nej, balans eftersökes! Och lite vågor att prova på min nya, fina, första egna surfbräda vore också trevligt så klart!

Inga kommentarer: