onsdag 28 augusti 2013

Frikopplad

Det är konstigt att något som vid första anblick kan ses som negativt senare kan bytas till något positivt... Det "negativa" är den iPhone 4-S som jag äger som inte funkar som den ska och därför nu reklamerats och är på service. Med detta kommer det faktum att jag nu istället har en sån där "stenålders-mobil" utan Candycrush, Instagram, mail och Facebook. *suck*

Inom loppet av bara nån dag eller två upptäcker jag att det funkar hur bra som helst att bara kolla mailen på datorn EN gång per dag, att INTE spela Candycrush så fort som ett nytt liv laddats upp eller kolla hur många "likes" och annat som trillat in på Facebook och Instagram. Med all den tid jag sparat har jag nu istället spenderat dryga veckan i huvudstaden men möten med mäklare, middagar luncher fika drinkar och dylikt med familj och vänner och mycket mera. Och ALLT utan en smartphone att pilla på; fantastiskt!

Nu är det inte så att jag vill fortsätta ett liv HELT utan min iPhone, men det är rätt skönt att nollställas lite emellanåt, komma tillbaka till verkligheten så att säga. Nu väntar en surfresa till Norge; 12 timmar i bil, 4 grabbar, 2 nya bekantskaper, 1 tält, stormkök, ingen mobiltäckning och förhoppningsvis en JÄKLA MASSA vågor! Det är den korta versionen, den längre dyker säkert upp här inom en snar framtid.

1 kommentar:

Sus sa...

Sköööönt! Jag borde gå i terapi för att bli av med mitt iphonemissbuk.