Klockan är strax efter sex på morgonen och i min värld ljuder följande ur högtalarna på Centralen: "Tåg 621 mot Karlstad står nu inne på spår 10." Jag kollar vagn och plats på mailen och kliver sedan ut på perrongen och ombord. Den sitter en man på "min" plats, men då sätet bredvid är ledigt tar jag det. Jag hinner knappt sätta mig innan tåget börjar rulla.. Mitt tåg har avgångstid 06:21 så jag kollar klockan på mobilen; 06:10... Snabbt tittar jag ut mot skylten på perrongen medans tåget sakta rullar ut från station: "X2000 mot Göteborg med avgång 06:10"...
Misstaget är ett faktum men jag är ju som jag är och tar det cool, packar ihop mina saker och beger mig mot Bistrovagnen. Väl framme förklarar jag läget och nu levererar SJ! Konduktören är glad och trevlig och hjälper mig snabbt att hitta ett ställe där jag byta och hamna på rätt tåg. Jag ber om ursäkt för min morgontrötthet men konduktören bara ler och säger: "Sånt händer." På detta kommer han strax efter fram med en kopp kaffe med orden: "Kaffe får vi lov att bjuda på när man är lite morgontrött." Han ler och ställer ner koppen på bordet och går.
Service i sin enklaste form, men så mitt i prick! Trodde ju inte man skulle säga det om SJ...men idag är det hatten av!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar